جریمه جستجو در وب‌سایت

آیا وبسایت شامل جریمه جستجو می‌شود

افت در رتبه جستجو ممکن است دلایل زیادی داشته باشد؛ از جمله وجود جریمه جستجو بر روی وبسایت.
الگوریتم‌های گوگل به طور معمول تغییر کرده و با گذر زمان نسبت به سایت‌هایی که مقاصد مشخص یا کیفیت تجربه کاربری ندارد آگاه‌تر و هوشمندتر میشوند. اگرچه قربانی یکی از فیلترهای جدید گوگل شدن با جریمه شدن یکسان نیست، شما باز هم باید در صدر آخرین توسعه هایی که ممکن است به رتبه بندی شما آسیب بزند قرار گرفته باشید.
چند نکته مفید درمورد چگونگی فهمیدن اینکه آیا وبسایت شما در سوراخ موش الگوریتم‌های گوگل افتاده است و نحوه خارج شدن از آن در مقاله پیش رو ذکر شده‌اند.

جریمه علیه فیلترها

گوگل دو راه اصلی برای جریمه کردن وبسایت شما در رتبه های جستجو دارد، یکی از آنها اقدام دستی و دیگر فیلتر است.
در یک اقدام دستی، معمولا یک ارزیاب گوگل متوجه میشود که وبسایت شما ممکن است چند مورد از قوانین کلاه سفید سئو را بشکند. به عنوان مثال، اگر شما چندین لینک click-bait (کلیک برای طعمه) بر روی سایت خود دارید و اما هیچ محتوای مفیدی برای سخن گفتن از آن نداشته باشید، این یک پرچم قرمز(red flag) برای ارزیاب گوگل است.
روش دیگری که ممکن است ارزیاب گوگل از یک اقدام دستی بهره ببرد برای زمانی است که کسی وبسایت شما را به گوگل گزارش دهد.
اگر وبسایت شما یک فیلتر الگوریتم بر روی گوگل را فعال کند، ممکن است تیم ارزیاب را برای یک اقدام هوشیار کند. سایتهای دارای هرزنامه، بدافزار، یا لینک های پولی از هدف‌‎های معمول ارزیابی و اقدامات دستی است. متن های پنهان و استفاده افراطی از کلیدواژه ها نیز از محرک های معمول برای اقدام دستی است.
شما میتوانید اقدام های دستی را با دسترسی به کنسول جستجوی گوگل و کلیک کردن بر روی Search Traffic  یا ترافیک جستجو و انتخاب Manual Actions یا اقدامات دستی را نمایش دهید.
فیلتر ها کمتر و نامحسوس‌‎تر بر روی رتبه جستجو اثر میگذارد. اما، باز هم میتواند در گذر زمان، به ویژه از آنجایی که پیچیده‌تر میشوند، بر روی رتبه شما اثر بگذارد. شما میتوانید اثر فیلتر را بر روی رتبه موتور جستجوی خود به طرزی منطقی و ساده بیابید.

 

پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار (الگوریتم‌های گوگل)

الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار گوگل

در اوایل دهه 2000، گوگل الگوریتم‌های خود را به ندرت و غیرموثر تغییر میداد. از آن دهه تا کنون، این سرعت افزایش یافته، و شاخص‌های جستجویی پیچیده تر، و سریعتر شده اند و به طور مداوم تکامل میابند.
به روز رسانی‌های الگوریتم پاندا و پنگوئن، عملکرد گوگل برای محتوای باکیفیت و بک لینک‌ها را به طرز قابل احترامی بهبود داده است.
الگوریتم مرغ مگس خوار یک ارتقاء سطح قابل ملاحظه بر روی درک گوگل از کلمات جستجویی متفاوت را ارائه کرد.
مرغ مگس خوار اولین دلیلی است که ما میتوانیم از زبان ساده و عامیانه در جستارهای جستجوی خود استفاده کرده و نتایج دقیقی گرفت. همچنین مرغ مگس خوار یک تجربه کاربری بهبود یافته  را به ارمغان آورد و تکنولوژی شناسایی صدا همچنان موجب تفاوت‌های ظریف و بی وقفه‌ای در تکامل الگوریتم‌های گوگل  میشود.
با پاندا، رتبه سایت‌هایی که توده‌های کپی شده، سطحی یا بی کیفیت محتوا داشتند، سقوط کرد. همانطور که به روز رسانی پنگوئن از راه رسید، سایت‌های دارای لینک پولی، لینک های دست ساز، یا سایر لینک های بی کیفیت تاوان خود را دادند.
دلیلی که چرا چند  وبمستر یا طراح سایت این لینک‌های مضنون را در وهله اول ساختند این بود که در گوگل سبقت بگیرند. قبل از پنگوئن، وبسایت‌ها به طور کلی بر اساس بک لینک بدون توجه به این که از کجا آمده اند رتبه‌های بالاتری کسب میکردند.
همانطور که گوگل پیچیده‌تر شد، توانایی آن در شناسایی و فیلتر کردن محتوای ضعیف یا بک لینک‌های مشکوک و در نتیجه جریمه جستجو بهبود یافته است.

 

استفاده از آنالیز برای یافتن جریمه جستجو

بیرون کشیدن جریمه‌ها نیازمند جمع آوری داده از آنالیز های گوگل است. اگر متوجه شوید که ترافیک سایت شما در یک بازه زمانی مشخص، افت قابل توجه بدون دلیلداشته، ممکن است به دلیل یکی از این فیلترها باشد.
گوش به زنگ بودن برای به روز رسانی‌های عمومی الگوریتم‌های گوگل و کنترل ترافیک جستجو برای چند هفته پس از اعلام این به روز رسانی امری عاقلانه است.

با داشتن یک وبسایت برتر از رخ دادن جریمه ها جلوگیری کنید

جلوگیری از جریمه جستجو با ساختن وبسایت برتر

اگر راه در رویی وجود داشت بسیاری از مردم از آن استفاده میکردند. زمانی که سئوی گوگل هنوز کودک بود استفاده از روش‌های اسپم برای گرفتن بالاترین رتبه های جستجو با پرکردن سایت خود از کلیدواژه‌ها و ساختن بک لینک هایی با کمترین یکپارچگی بسیار راحت بود.
اگر شما امروزه به دنبال راه در رویی از سئو هستید، گوگل شماره شما را دارد. تنها راه پیشگیری همیشگی از جریمه‌های گوگل و افزایش رتبه بندی جستجو این است که بهترین وبسایتی را که میتوانید بسازید را ارئه دهید.

این لیست کوتاهی از تمام مواردی است که باید در سایت خود برای بهترین نتایج داشته باشید:

  • محتوای مفیدی که کاربران شما از آن لذت میبرند و با نظر گذاشتن، به اشتراک گذاری یا مبادله کردن با آن در تعامل خواهند بود
  • لینک‌هایی که وبسایت شما را به سایر سایت‌ها و محتواهای معتبر و قابل اعتماد متصل میکند
  • مقاصد واضح به کمک کلیدواژه ها که منجر به نرخ تبدیل میشود. به عبارت دیگر از پر کردن محتوای خود با کلیدواژه(keyword stuffing) بپرهیزید
  • تصاویر، عملکردها و تعاملی که باعث شگفتی کاربران شما و متعاقبا افزایش جهش رتبه شما میشود
  • درک کاملی از برند شما و توانایی آن در انتقال مستقیم مفاهیم خود به مخاطبین و اعضای آنلاین

محتوای خود را برای بهترین رتبه جستجو EAT کنید

استفاده از EAT در تولید محتوا

در ادامه، اگر هیچکس سعی نکرد که سیستم را گول بزند و به سادگی از محتوای باکیفیت استفاده شد، ما معمولا نیازی به جریمه ها و فیلتر ها و به روز رسانی های الگوریتم ها نخواهیم داشت.
اگر میشد همه افراد را به درست عمل کردن در دنیای سئو وا داشت هیچ مشکلی وجود نداشت. راهکار نهایی برای جلوگیری از جریمه های گوگل بسیار ساده است ؛ از قانون EAT هنگام ساختن محتوای خود استفاده کنید.
محتوایی را تهیه کنید که تخصصی باشد، به شما قدرت بدهد و قابل اعتماد باشد. به عبارت دیگر، اگر شما سعی در فروش محصول یا تولید محتوایی دارید که حاضر نیستید به دوستان نزدیک خود پیشنهاد کنید، شاید بهتر باشد که درمورد انتخاب‎های زندگی خود مجددا فکر کنید.
بک لینک‌های شما باید معتبر و عادی (پولی یا دست ساز نباشند) باشند و استفاده از کلیدواژه‌ها باید در راستای نرخ تبدیل باشد. اصالت وبسایت شروع بازی برای پیشگیری از جریمه های جستجو است.
زمانی که شما خود و شرکت خود را با یکپارچگی محتوا و تجربه کاربری برتر ارتقا میدهید، نتایج جستجوی شما خودش را نشان میدهد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *