طراحی انواع سایت وردپرس

با استفاده از وردپرس چه نوع سایت‌هایی می‌توان ساخت؟

طراحی انواع سایت با وردپرس قابل انجام است، تخمین زده می‌شود که هر دقیقه 380 وبسایت جدید در جهان ایجاد می‌شود، یعنی بیش از شش وب‌سایت در هر ثانیه! این موارد شامل انواع وب‌سایت می‌شود که می‌توان آن‌ها را در دسته‌های گوناگون طبقه‌بندی کرد، درواقع امروزه می‌توان فهرستی بی‌انتها از انواع سایت‌ با موضوعات متنوع تهیه کرد؛

وب‌سایت‌ها را می‌توان از نظر عملکرد، طراحی و محتوا طبقه‌بندی کرد؛ این بدان معناست که انواع مختلف سایت از نگاه یک ویرایشگر می‌تواند کاملا متفاوت با دیدگاه یک توسعه‌دهنده یا خریدار باشد.

محبوب‌ترین انواع وب‌سایت

ممکن است قرار دادن یک وب‌سایت به تنهایی در هر کدام از دسته‌بندی‌ها، واقع‌بینانه نباشد ولی ما اینجا انواع سایت را به 11 دسته مختلف طبقه‌بندی می‌کنیم که معمولا هر سایتی جزء چند دسته از آنها می‌باشد و طراحی انواع سایت با ورپرس قابلانجام خواهد بود:

وبلاگ(Blog)

ساختن وبلاگ در وردپرس

وبلاگ سایتی است که به طور منظم به‌روز می‌شود و توسط یک نفز یا یک گروه اداره می‌گردد و به طور معمول نوشته‌ها پشت سر هم نوشته خواهند شد.
از نظر محتوا، وقتی پای وبلاگ‌نویسی در میان باشد، دنیا به کام شماست!حتی اگر یک سایت وبلاگ هم نباشد، می‌توان آن را به عنوان یک ویژگی اضافی مفید برای نمایش علاقمندی و اقتدار، به وب‌سایت اضافه کرد؛ فقط نیاز به تعهد و تمهیداتی برای تولید محتوا و به‌روز کردن منظم آن است.

شرکتی (Business)

ساخت سایت تجاری با وردپرس

وب‌سایت شرکتی، هر نوع سایتی است که نشان دهنده تجارت شما باشد.حتی مشاغل کوچک محلی هم نیاز به حضور هر چند ساده آنلاین دارند تا در دنیای دیجیتال محور امروزی جدی گرفته شوند.
داشتن وب‌سایت یکی از ساده‌ترین راه‌ها و کلیدی‌ترین روش برای نمایش مشاغل و یافتن مشتریان جدید است.وب‌سایت باید دارای صفحه‌ای باشد تا جزئیاتی به افراد ارائه کند که شما را به راحتی پیدا کرده و تماس بگیرند، اگر در سایت خود قصر فروش مستقیم دارید، حتما بخش فروشگاهی را هم مطالعه کنید.

بروشور (Brochure)

ساخت بروشور آنلاین با وردپرس

در طبقه‌بندی سایت‌ها بر اساس عملکرد، سایت‌های بروشور ساده‌ترین نوع هستند.این سایت‌ها معمولا دارای فقط چند صفحه هستند و توسط مشاغل کوچک که به حضور ساده آنلاین نیاز دارند استفاده می‌شود. آنها به طور موثر به عنوان یک بروشور آنلاین عمل کرده و به یک نمای کلی از تجارت و البته نحوه ارتباط با شما می‌پردازند.محتوای این قبیل سایت‌ها معمولا استاتیک بوده و به ندرت به‌روز می‌شوند.

جذب سرمایه جمعی (Crowdfunding)

ساخت کراودفاندینگ با وردپرس

روش جدید و مدرنی برای تامین بودجه ایده‌ است. کراودفاندینگ راز به ارمغان آوردن هر ایده‌ای است، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد!
این دسته از سایت‌ها با ساتفاده از حمایت‌های مالی کوچک مردم ، به تدریج به سرمایه لازم برای اجرای ایده یا پروژه خود می‌رسند، در دنیا دو سایت Kickstarter و Crowdcube به عنوان نمونه‌های موفق این دسته از وب‌سایت معروف هستند ولی این مورد در کشور ما چندان موفق نیست ولی می‌توان از سایت 2nate به عنوان نمونه نام برد.

فروشگاهی (Ecommerce)

ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

وب‌سایت فروشگاهی (تجارت الکترونیک) به سایتی گفته می‌شود که به طور مستقیم محصول یا خدماتی را به فروش برساند.این سایت‌ها را نبیاد با سایت شرکتی اشتباه گرفت، در سایت فروشگاهی می‌توانید محصول یا خدمات مورد نظر را در سبد خرید اضافه کرده و از طریق سایت هزینه‌های آن را پرداخت نمائید. امروزه تجارت الکترونیک بخش زیاید از فروش را تشکیل می‌دهد.

آموزشی (Educational)

ساخت سایت آموزشی با وردپرس

اصطلاح آموزشی طیف گسترده‌ای از ‌سایت‌ها را در بر می‌گیرد.سایت‌های آموزشی ترکیبی از بازی‌ها، مقاله‌ها،ویدئو‌ها و تصاویر برای آموزش مخاطبان خود استفاده می‌‎کنند.این موارد ممکن است در جهت یادگیری سرگرم‌کننده برای کودکان یا دوره‌های آموزشی برای بزرگترها باشد.سایت مینی‌بازی برای آموزش کودک و  سایت زنگ‌دانش در زمینه دوره آموزشی از این قبیل سایت‌ها هستند

رسانه و سرگرمی (Media or Entertainment)

ساخت سایت رسانه‌ای با وردپرس

وب‌سایت‌های رسانه‌ای حاوی محتوای به‌روز درباره امور جاری و روزمره، آب‌و‌هوا، ورزش و سرگرمی هستند.سایت‌ سرگرمی ELLE و سایت خبری CNN هر دو در این دسته جای می‌گیرند.محتوای این قبیل سایت‌ها پویا است و به طور مرتب به‌روز می‌شود؛ سایت‌های رسانه‌ای بزرگ روزانه چندین مقاله و فیلم منتشر می‌کنند.

غیرانتفاعی (Nonprofit)

ساخت سایت موسسه غیر انتفاعی وردپرس

غیرانتفاعی‌ها ممکن است به عنوان مشاغل طبقه‌بندی نشوند ولی با این وجود آن‌ها هم نیاز به وب‌سایت دارند.این موارد معمولا بسیار ساده هستند مثل بیان اینکه این موسسه غیرانتفاعی یا NGO در چه زمینه‌ای فعالیت دارد، روش‌های کمک مالی و راه‌های حمایت از آنها و… سایت‌های غیرانتفاعی معمولا عملکردی برای جمع‌آوری آدرس ایمیل و ایجاد بانک اطلاعاتی از علاقمندان به ارتباط با موسسه از طریق خبرنامه ارائه می‌دهند.

شخصی (Personal)

ساخت سایت شخصی با وردپرس

شاید عبارت برند شخصی را شنیده باشید، داشتن یک وب‌سایت بخش عظیمی از آن را تشکیل می‌دهد.اینکه از سایت شخصی به چه منظور استفاده شود بسته به انتخاب شما دارد؛ در این قبیل سایت‌ها می‌توان افکار، نظرات، تصاویر و یا حتی رزومه دیجیتالی(CV)از مهارت‌ها را به اشتراک گذاشت یا حتی به عنوان نوشتن خاطرات، گزارش و نقد بررسی، سایت‌های انتخاباتی و کاندیداتوری و… از آنها بهره برد.

پورتال (Portal)

ساخت پورتال با وردپرس

پورتال اطلاعات بسیاری از سایت‌های مختلف را گرد هم آورده و آنها را در یک مکان ارائه می‌دهند.پورتال‌های وب می‌توانند به عنوان سایت‌های داخلی برای سازمان‌های بزرگ مانند مدارس یا کسب ‌و کارهای بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند.مکانی برای اشتراک گذاشتن اخبار، آموزش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و دسترسی دانش‌آموزان یا کارمندان به ایمیل‌ها و فایل‌هایشان است.کاربران برای استفاده از از این پورتال‌ها نیاز به ورود با نام کاربری و رمزعبور مختص خود دارند.

نمونه‌کار (Portfolio)

ساخت پورتفولیو با وردپرس

اگر نویسنده، هنرمند یا طراح هستید و می‌خواهید یک گام فراتر از یک وب‌سایت شخصی بردارید، استفاده از سایت نمونه‌کار به شما کمک خواهد کرد.
نمونه‌کار روش‌های خلاقانه‌ای برای نمایش ویترین مهارت‌ها، بازاریابی عالی برای فریلنسرها، و به طور کلی مطرح کردن نام تجاری شما گستره وب خواهد بود.

زمانی که شما این مقاله را مطالعه کردید حدود 1997 وب‌سایت جدید در جهان ایجاد شد،اگر هنوز سایتی برای خود ندارید، طراحی انواع سایت با ورپرس را به شما پیشنهاد می‌کنیم و بهتر است از سرویس طراحی و توسعه سایت وردپرس استفاده کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *