کاهش زمان پاسخدهی وردپرس

چگونه زمان پاسخگویی در وردپرس را کاهش دهیم

دستور العمل جادویی که هر وب‌مستری باید بداند، کاهش زمان پاسخگویی وردپرس است. یک پیچ و خم در یادگیری آن وجود دارد، اما یادگیری سایر قسمت های آن بسیار راحت است. هنر کاهش زمان پاسخ دهی وردپرس یکی از جذاب ترین و مهمترین جنبه هایی است که می‌تواند یک تجارت الکترونیک را بهبود ببخشد.

کاهش زمان پاسخگویی وردپرس

1. انتخاب یک هاست مدیریت شده
2. انتخاب پلاگین های درست
3. انتخاب بهترین قالب
4. فعال سازی و استفاده از حافظه پنهان یا Cache
5. حذف زباله ها یا موارد اضافه

قبل از هرچیز شما میدانید که یکی از برتری های داشتن یک سایت وردپرس که سریعتر بوده و قابلیت پاسخدهی بیشتری دارد، میتواند مکالمه های بیشتر و بیشتری را شکل دهد؛ البته اگر شما یک مغازه تجارت الکترونیک در وردپرس داشته باشید. یک وبسایت سریعتر و پاسخگو تر به این معنی است که گوگل نیز زمان رتبه بندی و توصیه طرف شما است.
همچنین لازم به ذکر نیست، تجربه ای که برای بازدیدکنندگان خود فراهم میکنید، نیز خود باعث پخش شدن وبسایت شما از طریق حرف میشود. هرچند اگر، شما خود برندی دارید، شما وفاداری و شناخته شدن خود را ارتقا میدهید. اما، قبل از اینکه وارد مبحث کاهش زمان پاسخگویی سرور در وردپرس شویم، معیار هایی وجود دارد که میتوتند سایت وردپرس شما را بسنجد؛

• زمان پاسخگویی کمتر از یک ثانیه باشد عالی است
• زمان پاسخگویی زیر دو ثانیه نیز خوب است
• زمان پاسخگویی بیشتر از 4 یا 5 ثانیه بد است
اکنون، اگر آماده بهره برداری از منافع سایت وردپرس سریعتر هستید،با ما همراه باشید

 

هاست های مدیریت شده را انتخاب کنید
هاست یکی از مهمترین جنبه هایی است که باید در راه داشتن یک وبسایت سریعتر به آن فکر کنید. یکی از اولین موارد مورد نیاز برای کاهش زمان پاسخدهی سرور است زیرا یک سرویس هاست خوب انتقال سریعتر داده ها بین سرور ها را امکان پذیر میکند.
پیشنهاد ما، ارتقا از یک سرور معمولی به یک سرور مدیریت شده است، که نگران مسائل کمتری بوده و میتوانید بیشتر بر روی برند و برطرف کردن نیازهای مشتریان تمرکز کنید.

آیا میدانستید که بر اساس یک نظرسنجی جدید، سرویس های هاست مدیریت شده تا 60% سرعت وبسایت ها را بالا میبرند؟ پس چرا از این مزیت استفاده نکنیم و از همان ابتدا قوی شروع به کار نکنیم؟ درضمن زمانی که همیشه همه چیز در پشت صحنه مدیریت میشود شما در شرایط سخت نیاز ندارید نگران شوید زیرا سرویس های هاست  مدیریت شده  زمان پاسخگویی سرور ها را 70% در بیشتر موارد بهبود می‌بخشند.
بهترین هاست خای وردپرس مدیریت شده 2018 را ببینید.

انتخاب پلاگین های درست

تصمیم گیری برای انتخاب پلاگین های درست برای وبسایت وردپرس شما اگر به دنبال کاهش زمان پاسخگویی سرور هستید حیاتی است. چرا؟ چون همیشه فقط سرعت کافی نیست، شما باید درک کنید که اگر هاست به شما سرعت مطلوب را ارائه می‌کند، پلاگین های غیر ضروری به شما در بهینه نگه داشتن سایت در سرعت و زمان پاسخگویی کمکی نمی‌کند.
به عنوان یک قانون کلی، شما باید پلاگین هایی که نصب کرده اید و دیگر از آنها استفاده نمیکنید یا به عملکرد سایت کمکی نمیکند را حذف کنید.

آیا میدانستید پلاگین هایی که از منابع و یا توسعه دهنده های نامعلوم هستند کاری به جز اسپم کردن وبسایت شما انجام نمیدهند؟ نتیجه یک وبسایت شلوغ است که تقریبا هیچ کمکی به شما در کاهش زمان پاسخگویی در وردپرس نمیکند. یک قانون نانوشته وجود دارد که بیشتر از 15 پلاگین در سایت وردپرس خود اضافه نکنید.
شما یا میتوانید آن هایی که دارید را به روز رسانی کنید و یا به دنبال جایگزین بهتری برای آنها باشید. اگر افزنه‌هایی که نیاز دارید را بروز رسانی کنید، نه تنها زمان پاسخگویی را به حداقل میرساند بلکه ثبات و امنیت را ارتقا میدهند.

انتخاب بهترین قالب (پوسته)

منظور ما از انتخاب بهترین قالب فقط از نظر طراحی نیست، بلکه باید از نظر عملکرد نیز مورد توجه باشد. هنگامی که یک وبسایت را اجرا میکنید، میخواهید زیبا و جذاب باشد و ما این را میفهمیم. اما هنگامی که عملکرد را به طراحی ترجیح میدهید، شما میتوانید بازدیدکنندگان را از وبسایت خود برانید.

بیشتر اوقات، یک قالب که رایگان و از یک منبع غیر قابل اعتماد است، یک وبسایت شلوغ را ایجاد میکند که به میل خود هروقت که بخواهد بارگذاری شده و نه شما نه مشریان شما این را نمی‌پسندید. چیزی که شما میخواهید، دادن بهترین تجربه کاربری با سرعت نزدیک به حداکثر به کاربران خود است.
اگر قالبی را انتخاب کنید که از یک منبع و یا طراح شناخته شده و پریمیوم است. نظرها و انتقادها را قبل از خرید آن مطالعه نمائید تا بدانید برای چه چیزی میخواهید پول خرج کنید. زمانی که قالب را خریدید، آن را در سریع ترین زمان ممکن جایگزین کنید تا وبسایت بهینه سازی و سریع شود. هرچند اگر قالبی که مورد پسندتان باشد پیدا نمیکنید، بهتر و ایمن تر است که از قالب هایی که درون خود وردپرس است استفاده کنید.
ما درک میکنیم که از نظر ظاهری کم و کاستی هایی دارد اما از نظر عملکرد هیچ مشکلی ندارد و به شما در کاهش زمان پاسخگویی در وردپرس بسیار کمک میکند.

از Cache استفاده و آن را فعال کنید

اگر تمایل به کاهش زمان پاسخگویی در وردپرس دارید، یک امر عادی استفاده از کش است. بعضی معتقدند گفتن آن از عمل کردن  راحت تر است، پس ما آن را در چند کلمه توضیح میدهیم. زمانی که یک کاربر از یک سرور نمایش یک صفحه را تقاضا میکند، سرور باید منابعی مانند تصاویر، قالب ها، پلاگین ها و سایر موارد را از یک سرور دیگر بگیرد.

استفاده از کش در کاهش زمان پاسخگویی وردپرس
به طرز عجیبی این اتفاق یکبار رخ نمیدهد بلکه بارها رخ میدهد چرا که یک کاربر هر بار که وارد مرورگر میشوند بر روی یک صفحه نمی مانند. این به چندین پرسش در عرض چند ثانیه ترجمه میشود، که آن ها نیز از طرف صدها نفر، که در پی یک محصول و یا بازدید یک مطلب جذاب هستند می آیند. با وجود اینکه یک دستور بلند بالا برای سرور است اما فعال کردن Cache گزینه ای عالی برای سریعتر کردن سرور و کاهش زمان پاسخگویی است.
کاری که Cache میکند این است که به سرور این امکان را میدهد تا محتویاتی را که قبلا توسط بازدیدکنندگان قدیمی بارگذاری شده را به بازدیدکنندگان جدید نمایش دهند. این امر به کاهش زمان پاسخگویی سرور کمک کرده و باعث تعامل مخاطب شما نیز میشود.البته این مساله میتوان بدین معنا باشد که ما یک صفحه جدید و تازه را نمیبینیم اما برای کمک به بارگذاری سریعتر وردپرس که باعث ارتقای میزان مشارکت و وفاداری برند صورت میگیرد. یک جنبه حیاتی ذخیره سازی  به این معنا است که میتوانید آن را مطابق میل خود در هر نقطه از سایت بگنجانید. با این حال بهتر است که cache را از طریق Apache یا NGINX که اندکی پیچیده تر هستند اما کار را به خوبی انجام میدهند قرار دهید.

حذف زباله‌دان

ممکن است عجیب به نظر برسد اما لازم است هر چندوقت یکبار زباله ها را از وبسایت خود خارج کنید. اینکار به معنی حذف کردن فایل ها، پلاگین ها، قالب ها و سایر منابع اضافه دیگری هسند که به آنها نیازی ندارید. اگر میخواهید زمان پاسخوگیی در وردپرس را کاهش دهید آن ها مقصرین اصلی هستند.
خود وردپرس نسبت به بروز رسانی و تطبیق با منابع موردنیاز وبسایت های مدرن بسیار خوشبین است، اما این واقعیت را که بار اضافه از لحاظ سرعت و پایداری مشکل ساز میشوند را  عوض نمی‌کند.

حذف زباله‌دان وردپرس
هرچه پلاگین ها، قالب و محتوایی که شما بر روی وبسایت خود دارید بیشتر باشد بارگذاری و نمایش آنها زمان بیشتری میگیرد و شما این مساله را نمیخواهید.
اگر مجبور هستید، هر ماه وبسایت خود را پاکسازی کنید و مطمئن شوید، اگر یک تجارت الکترونیک دارید از آنچه که اضافه میکنید آگاهی دارید. به یاد داشته باشید شما میخواهید زمان پاسخگویی سرور در وردپرس را کاهش دهید نه افزایش.
پلاگین ها را غیرفعال کنید، نظرات اسپم را پاک کنید، و هر از چندگاهی کش خود را پاکسازی نمائید، تا مطمئن شوید وبسایت را روان، پایدارتر، و ایمن تر برای خود و کاربران اجرا میکنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *