لینکهای شکسته

با لینک‌ معیوب در وردپرس چکار کنیم

مأیوس کننده‌ترین اتفاق برای یک وبمستر چیست؟ دیدن یک صفحه  404 در وبسایت خود. در این مقاله شما یاد میگیرید چگونه از یک یابنده لینک معیوب وردپرس (WordPress broken link checker) برای پیدا و درست کردن لینک‌های معیوب در وردپرس استفاده کنید.
لینک معیوب وردپرس شانس بازگشت دوباره بازدیدکنندگان به سایت را کاهش میدهند. بر اساس آمار اگر یک کاربر جدید در اولین تجربه  خود با یک صفحه ی 404 مواجه شود، به احتمال 88% به سایت باز نمیگردند. راهنمای وبمستر که گوگل فراهم آورده است توصیه میکند: “مطمئن شوید تمام لینک‌ها به صفحاتی که وجود دارند، منتهی میشود.” لینک های معیوب حتی میتوانند موجب افت سئوی سایت شوند.برای ساختن یک صفحه 404 اختصاصی می‌توانید مقاله صفحه 404 وردپرس را مطالعه نمائید

چه چیزی باعث خرابی لینک ها میشود؟

چند دلیل متفاوت باعث خرابی لینک ها میشود:

  • اشتباه تاپی در لینک
  • عوض کردن وضعیت صفحه وب
  • عوض کردن دامنه سایت

مرورگر یک خطای 404 را زمانی بازمیکند که صفحه وب درخواست شده را در سرور پیدا نمیکند. فرض کنیم شما یک بلاگ وردپرس با پست‌های زیاد دارید. جستجو به دنبال لینک‌های خراب به صورت دستی بسیار وقت گیر خواهد بود.

پیدا کردن و تعمیر لینک های خراب در وردپرس

اینجا است که پلاگین‌های یابنده لینک‌های معیوب به کمک می آیند. چندین پلاگین در دسترس هستند اما پلاگین مورد علاقه ی ما Broken Link Checker است. زیرا متن باز (Open Source) است، به خوبی مستند شده است و شامل ویژگی‌های زیادی است.تمام کاری که باید انجام دهید دانلود، نصب و فعال‌سازی آن روی سایت ورپرس است
به Settings-> Link Checker بروید تا ویژگی‌ها و گزینه‌های Broken Link Checker را ببینید.
بعد از فعال سازی، Broken Link Checker شروع به اسکن کردن سایت وردپرس، برای پیدا کردن لینک‌های خراب میکند. شما میتوانید نتایج را کنار آمارها مشاهده کنید.

افزونه لینک شکسته در وردپرس

بر روی Found X Broken Links کلیک کنید تا صفحه ای شامل تمامی لینکهای خرابی که بر روی وبسایت موجود است باز شود.

پیدا کردن لینک‌ شکسته در وردپرس

برای تعمیر کردن لینک های معیوب در وردپرس بر روی Edit URL یا Unlink در زیر لینک معیوب کلیک کنید. همچنین شما میتوانید لینک‌های خراب را رد و دوباره چک کنید و یا لینک را به عنوان سالم نشانه گذاری کنید اگر فکر میکنید نتیجه غلطی به شما داده است.

پیکربندی پلاگین ها

این افزونه لینکهای جدید را به محض به کار انداخته شدن بررسی میکند. در تب General شما میتوانید مشخص کنید چند وقت یکبار میخواهید لینکهای موجود را چک کنید. زمان پیش فرض هر 72 ساعت یکبار است.
اگر میخواهید در مورد لینکهای شناسایی شده یا پیشنهادهایی برای لینکهای خراب ایمیل دریافت کنید، در اینجا میتوانید این را تنظیم کنید.
زیر Look For Links در تب، شما میتوانید به پلاگین دستور دهید که در کجاها به دنبال لینک‌های خراب بگردد. از قسمت Custom Fieldsو Custom CSS به نوشته‌ها و برگه‌ها- شما هر جنبه  ممکن سایت ورد پرس برای اینکه درکجا به دنبال لینک های معیوب بگردد را در اختیار دارید.

 Look For Links

مورد بعدی چک کردن کدام لینک ها(Which Links To Check) است که شامل انواع مختلفی از لینکها میباشد.
شاید متوجه شده باشید که Broken Link Checker توجه خاصی به ویدیوهای یوتیوب کرده است. به این دلیل است که چندین راه برای به کارگیری یوتیوب در وردپرس وجود دارد.

Which Links To Check

کار Broken Link Checker به اینجا ختم نمیشود، شما میتوانید تعیین کنید در زمان چک کردن لینک‌ها از چه پروتکل‌هایی استفاده کنند. اگر میخواهید آنها را تغییر دهید به قسمت Protocols & APIs بروید.

Protocols & APIs

درنهایت شما تب Advanced را در اختیار دارید که یکی از مهمترین گزینه‌های تنظیمات است. به صورت پیش فرض، Broken Link Checker لینکهایی را که بارگذاری آنها بیش از 30 ثانیه طول میکشد را معیوب شناسایی میکند. این مقدار در اینحا قابل تغییر است. یکی دیگر از ویژگی های سودمند چک کردن مجدد تمامی صفحات (Re-check All Pages) است. اگر شما این دکمه را فشار دهید، پلاگین تمامی صفحاتی را که به تازگی بررسی کرده اید، مجددا بررسی خواهد کرد. گزینه‌های دیگری از قبیل ویرایش دست جمعی لینک‌ها و Unlink نیز در اینجا یافت میشوند.

Advanced

جمع بندی
زمانی که افزونه پیکربندی میشود، بر روی پیشخوان ظاهر میشود. از آنجا شما قادر هستید فورا هر لینک معیوب شناسایی شده را ببینید.
تمام چیزی که باید بدانید همین است! شما آماده هستید. Broken Link Checker را برای تقویت SEO وردپرس و بهبود تجربه کاربران با حل یک مشکل آزار دهنده امتحان کنید.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *