چه زمانی مطلب وبلاگ شما برای انتشار آماده است؟

مرز باریکی میان مطلب بی کیفیت و مطلب وبلاگ عالی وجود دارد. اگر بخواهید، می‌توانید نوشتن خود را بی وقفه بهبود داده و پیشرفت کنید. پس، چگونه متوجه می‌شوید که پست شما آماده انتشار است؟ در این مقاله، چک لیستی را ارائه می‌دهم که به کمک آن می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی پست آماده است و باید دکمه “انتشار” را فشار دهید!

 

1. آیا مطلب وبلاگ شما به اندازه کافی طولانی است؟

هر مطلب وبلاگ، باید شامل حداقل 300 کلمه باشد. اگر تعداد کلمات مطلب شما از این کمتر است، برای این که رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید به مشکل خواهید خورد. به طور کلی، پست های طولانی تر نسبت به دیگر پست‌ها رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت. با این وجود، برای نوشتن پست‌های طولانی به مهارت نوشتن قوی نیاز دارید. اگر میخواهید مطلبی طولانی بنویسید، باید مطلبتان ساختار خیلی قوی داشته باشد.
پست شما بیش از 300 کلمه دارد؟ پس می‌توانید آن را منتشر کنید!

2. آیا مطلب شما اشتباه دستوری و غلط های املایی ندارد؟

قبل از آن که دکمه “انتشار” را فشار دهید، حتما اشتباهات دستوری و غلط های املایی را بررسی کنید.
چک لیست اشتباهات دستوری و غلط های املایی را انجام داده اید؟ پس پست شما آماده انتشار است!

3. آیا مطلب وبلاگ شما قابل خواندن است؟

خواندن از روی صفحه نمایش می‌تواند سخت باشد، پس اگر می‌خواهید کاربران مطلب شما را بخوانند و بفهمند، پست شما باید راحت خوانده شود. این امر باعث می شود بازدید کنندگان بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید. راحت خوانده شدن بدین معناست که در مقاله از جملات کوتاه، پاراگراف‌های مشخص و کلمات ربطی استفاده کنید. در یواست سئو  گزینه “آنالیز قابل خواندن بودن” در این مورد کمک می‌کند؛ اگر در آنالیز قابل خواندن بودن متن همه موارد چک لیست سبز شد، پست شما به اندازه کافی قابل خواندن است و می‌توانید آن را منتشر کنید.

4. آیا مطلب شما برای سئو مناسب است؟

همیشه قبل از آن که پست خود را منتشر کنید، مطمئن شوید که برای سئو مناسب است. چک کنید که در گزینه “آنالیز سئو” تمام دایره های چک لیست سبز باشند. قبل از بهینه سازی پست خود، از درست انتخاب شدن ” کلمه کلیدی اصلی” اطمینان حاصل کنید. اگر کلمه کلیدی اصلی شما چیزی باشد که هیچ کس در جستجوی آن نیست، ترافیک بازدید زیادی نخواهید داشت.
آیا تمام دایره های چک لیست “آنالیز سئو” سبز است؟ پس پست شما آماده انتشار است!

5. آیا پیام شما واضح است؟

چرا این مطلب وبلاگ را نوشتید؟ می‌خواهید مخاطبتان بعد از خواندن پست شما چه چیزی را بداند یا چه کاری انجام دهد؟ هدف شما از نوشتن پست باید واضح و مشخص باشد. پیام مطلب شما، چیزی که می‌خواهید به مخاطب خود بگویید باید واضح باشد. به هدف فکر کنید، به پیام فکر کنید و بار دیگر پستی که نوشته‌اید را بخوانید. آیا پیامتان واضح است؟ آیا مخاطبان متوجه این پیام می شوند؟ اگر مطمئن نیستید، اجازه بدهید یک نفر دیگر آن را بخواند و نظرش را بگوید.

آیا پیام شما واضح است؟ پس پست شما آماده انتشار است!

6. آیا لینک‌های داخلی به متن پیوند کرده‌اید؟

اگر کاربران از نوشته شما خوششان بیاید، باید شانس این را داشته باشند که بتوانند مطالب مشابه را پیدا کرده و بخوانند. حتما به پست هایی که ممکن است مورد علاقه آنها باشد ارجاع دهید. شاید در حال فروش برخی محصولات فوق العاده در وب سایت خود باشید. حتما لینک آن محصول را به نوشته پیوند کنید.
آیا لینک‌های عالی را به مطبتان پیوند کرده اید؟ پس پست شما آماده انتشار است!

پس، چه زمانی مطلب وبلاگ آماده انتشار است؟

اگر شما فرد کمال‌گرایی هستید، پست شما هیچ وقت آماده انتشار نخواهد بود! همیشه می‌توانید با ترفندهایی کیفیت پست خود را بهبود ببخشید؛ حتی پس از انتشار، می‌توانید اصلاحات کوچک و بزرگی انجام دهید. پاسخ دادن به سوال ” چه وقت به اندازه کافی خوب است؟” می‌تواند دشوار باشد. شش مورد بالا را که توضیح دادم در رابطه با مطلب خودتان بررسی کنید. آیا همه این موارد را رعایت کرده‌اید؟ می‌توانید به همه سوالات پاسخ دهید؟ اگر می‌توانید، پس پست شما آماده انتشار است، موفق باشید!