جدول تناوبی سئو 2019

جدول تناوبی عوامل موثر بر سئو 2019

از اولین باری که در سال 2011 جدول تناوبی Search Engine Land مورد بحث قرار گرفت، تبدیل به یک ابزار شناخته شده جهانی شده است که متخصصان جستجو برای کمک به درک عناصر ضروری برای یک استراتژی سئو بر آن‌ها تکیه کرده‌اند . در دو سال گذشته تنها 100000 بار توسط افراد حرفه‌ای از 74 کشور مختلف دانلود شده است و هزاران بار توسط وبسایت‌های بازاریابی، بلاگها و صنعت بازاریابی محتوا لینک و مرجع شده است.

در حالی که بیشتر پایه و اساس بهینه‌سازی موتور جستجو ثابت و یکسان مانده است، همان طور که وب بیشتر به سمت تلفن‌های همراه کشیده میشود، بلافاصله در دسترس قرار گرفته و همسو با دستگاه‌های متصل به اینترنت جدید شده است،چیزهای زیادی نیز تغییر کرده‌ است . بنابراین، ما نتوانستیم از این فرصت برای تغییر اساسی این اینفوگرافیک چشم پوشی کنیم. به خصوص به این دلیل که 2019 صد و پنجاهمین سالگرد جدول تناوبی عناصر عناصر شیمیایی دمیتری مندلیف ست.

نسخه‌های قبلی این جدول بر عناصری موسوم به “عوامل موفقیت” تمرکز داشت، اما جدول امسال شامل عناصری است که یا اساسی هستند،یا برای استراتژی های سئو مضر بوده و یا ارتقا دهنده هایی را معرفی میکند که در حال ظهور است.

با این اینفوگرافیک بازنویسی شده، برای هر دو گروه متخصصین سئو و تازه واردها مروری بر این خواهیم داشت زمانی که در پی کسب موفقیت در سئو هستید چه چیزهایی مهم است. بحث تنها درمورد رتبه بندی نیست، بلکه در مورد دستیابی به نتایج مثبت برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجو است .

اگر شما نسخه های قبلی این نمودار را دیده باشید، با مفهوم کلی آشنا هستید، هر عنصر در جدول نشان‌دهنده یک عامل است که شما باید در سئو (SEO) آن را در نظر بگیرید.بسته به میزان ارتقای شما، اهمیت نسبی عوامل ممکن است متفاوت باشد.

سئو علاوه بر هنر بودن، یک علم نیز هست. امیدواریم این ابزار جدید به عنوان مرجعی ضروری برای تجارب شما به کار بیاید.

عوامل موثر بر سئو که می‌تواند استراتژی سایت شما را پایه‌ریزی کند

جدول عناصر به گروه‌هایی از عوامل مشابه سازماندهی می‌شوند و هر یک از اجزا به صورت جداگانه بر اهمیت کلی خود برای سئو ارزش‌گذاری می‌شوند. این ارزش گذاری ها که از +1 تا +3 در سمت مثبت و -1 تا -3 در سمت منفی نشان داده می‌شوند، در گوشه سمت راست بالای نماد عنصر نشان ‌داده میشود و عناصری که مهم‌ترین ویژگی ‌و بالاترین وزن و ارزش را دارد بالای هر گروه قرار میگیرد.

برای مثال ، یک عنصر با وزن 1 + به اندازه یک وزن +3 اثر نخواهد داشت. هنگامی که اعداد منفی را می‌بینید که مربوط به عوامل منفی است، یک ارزش -3 نشان می‌دهد که این عمل می‌تواند حداکثر آسیب را به استراتژی شما وارد کند، در حالی که 1 – می‌تواند مضر باشد اما به طور کلی به اندازه -2 یا 3 خطرناک نیست.

سازماندهی گروه ها در جدول تناوبی سئو

جدول اصلی متشکل از شش گروه مثبت شامل محتوا ، ساختار ، HTML ، اعتماد ، لینک‌ها و کاربر است و دو گروه فرعی را در سمت راست جدول مشاهده خواهید کرد اثرات معکوس نمایانگر اقداماتی هستند که می‌توانند به سئوی شما آسیب برسانند و حتی موجب جریمه شدن شما توسط موتورهای جستجو شود.بنابراین آن‌ها با اعداد منفی ارزش گذاری می‌شوند . در زیر آن ، گروه ارتقا دهده های نوظهور برخی از عواملی را که در حال رشد هستند را نشان می‌دهد . در ادامه هر یک از این گروه‌ها را به تفصیل مورد بررسی قرار خواهیم داد .

محتوا در جدول تناوبی سئو 2019

گروه محتوا در سئواز فوریه 2011، زمانی که به روز رسانی پاندای گوگل وب را زیر و رو کرد و بر روی نزدیک 12% نتایج جستجوی وب اثر گذاشت، متخصصین وب هوشیار شدند که محتوا بسیار مهم است. گفته میشود گوگل از پاندا برای وجین کردن “محتوا” – دسته ای از سایت ها با محتوای سطحی که معمولا از جاهای دیگر کپی شده است، استفاده میکند. اما، چون این الگوریتم بر روی جریمه کردن محتوای سطحی و بی کیفیت تاکید میکند، به این معنی است که تلاش برای داشتن محتوای عمقی و مفهومی بی پاداش نخواهد بود.

در دسته بندی عناصر، وجود یک محتوای مفهومی و عمیق را بررسی میکنیم، که با روش‌های آزموده شده و موثری مانند چستجوی کلیدواژه ها (Rs) برای شناسایی اینکه کاربران به دنبال چه هستند تا بتوان کلیدواژه ها را (Kw) در محتوا گنجاند شروع می‌شود.هرچنذ مهمتر از آن در امتیاز +3 کیفیت (Qu) قرار دارد که نشان میدهد داشتن صفحاتی که به خوبی نگارش شده است و برای خوانندگان ارزشمند است چقدر حیاتی است. همچنین، موتورهای جستجو به تازگی مطالب (Fr) پاداش داده و سایت هایی را که مرتبا به روز رسانی میشوند را در رتبه های بالاتری قرار میدهد.

تصاویر و ویدیوها – چند رسانه بودن (Mm)- از روش های مهم ارائه محتوای باکیفیت و عمقی (Dt) مخصوصا با رواج ارتباط هایی با پهنای باند بیشتر است که استفاده از این فرمت ها را حتی زمانی که کاربران بر روی گوشی به آنها دسترسی دارند راحت کرده است.

یکی دیگر از روش های بهبود محتوا عنصر پاسخدهی (An) است که نمایانگر ارزش پاسخ‌دهی صریح سوالات کاربران بر روی صفحات شما است – زیرا اگر شما اینکار را به اندازه کافی خوب انجام دهید، صفحه شما ممکن است به عنوان یک صفحه برجسته شناسایی شده و یا به عنوان جستجوی صوتی در دستیار گوگل (Google Assistant) به کار رود.

امسال ما به جای اینکه محتوای سطحی (Vt) را به عنوان یک عامل منفی در نظر بگیریم، ما آن را معکوس کرده و عمق (Depth) را به عنوان یک عامل مثبت ذکر کرده ایم. چرا که تهیه یک استراتژی برای رسیدن به یک هدف مثبت راحت تر از تمرکز کردن بر روی مواردی است که باید از آنها پرهیز کرد.

ساختار در جدول تناوبی سئو 2019

نقش ساختار در سئوچگونگی ساخت سایت – URL های که استفاده می‌شود، امنیت و توانایی موتورهای جستجو در خزیدن به درون سایت – به موتورهای جستجو کمک میکند مضمون صفحات را درک کرده و مطمئن شود که کاربران با کلیک بر روی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) این پلتفرم ها به صفحه های هدفی با بارگذاری سریع، و بدون بدافزار ختم میشود.

مهمترین عامل این ستون با +3 امتیاز خزیدن (Cr) است.اگر یک موتور جستجو قادر به بررسی صفحات شما و ایندکس آنها نباشد، هیچ امیدی برای ظاهر شدن سایت شما در لیست نتایج وجود ندارد. پس از آن موبایل (Mo) قرار دارد که نشان دهنده بهینه سازی محتوایتان به گونه ای که کسانی که با تلفن همراه جستجو میکنند همه چیزهایی را که کاربرانی که بر روی دسکتاپ جستجو میکنند را ببینند، و اهمیت تلفن های همراه افزایش یافته است. در حقیقت گوگل شدیدا به قالب های که در ابتدا برای تلفن همراه طراحی شده اند، کشیده میشود. شانه به شانه تلفن همراه سرعت (Sp) قرار دارد. صفحاتی که دیر بارگذاری میشوند نه تنها کاربران را کلافه میکند و احتمال شروع گفت و گو را کاهش میدهد، گوگل سرعت را به وضوح به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی تعیین کرده است.

از این گذشته، عوامل ساختاری کنترل صحیح دوگانگی مطالب (Dd) را با ساخت URL های منحصر به فرد که برمیگردد به الگوریتمی که پیشتر از آن به عنوان مانعی برای کپی کردن محتوای سایت های دیگر بدون مجوز ذکر شد در دست میگیرید. همچنین، استفاده از کلیدواژه های مناسب و همگام با متن در پیوند یکتای  صفحات، سیگنالی به موتورهای جستجو و کاربران میفرستد که این صفحه شامل اطلاعاتی است که به دنبال آن میگردند.

سایتی که از رمز نگاری یا (HTTPS (PS استفاده میکند، باعث میشود کاربران به اندازه کافی برای وارد کردن اطلاعات شخصی خود احساس امنیت کنند و از زمانی که مرورگر کروم گوگل شروع به هشدار دادن درمورد احتمال ناامن بودن سایت های بدون HTTPS کرد، این مساله بسیار ضروری شده است.

 

HTML در جدول تناوبی سئو 2019

HTML در جدول تناوبی سئواین عناصر حاوی تگ‌های HTML هستند که شما باید از آن‌ها برای ارسال نشانه هایی به موتورهای جستجو در مورد محتوای خود استفاده کرده و آن محتوا بتواند سریعا رندر شود. فیلم Showtimes را توصیف می‌کنید؟ آیا شما در صفحات تجارت الکترونیکی خود رتبه بندی و نقد دارید؟ تیتر مقاله‌ای که منتشر کردید چه بود؟ در هر مورد یک روش برای ارتباط دادن با HTML وجود دارد.

موتورهای جستجو به دنبال عناصر قالب‌بندی معمولی مانند عناوین (Tt) و سرتیتر ها (Hd) هستند تا مشخص کنند که محتوای شما در مورد چه چیزی است ، و این که بفهمند این نشانه‌ها برای خوانندگان انسان نیز به همان خوبی عمل می‌کند یا خیر.

موتورهای جستجو همچنین از موارد ویژه‌ای مانند داده های ساختاری (St) و توصیفات متا و نشانه گذاری شده (Ds) به عنوان نشانه‌های برای معنا و هدف صفحه استفاده می‌کنند.

امسال، یک دسته بندی ویژه از HTML را اضافه کردیم که برای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحه بر روی دستگاه‌های تلفن همراه ( AMP(Am ، که قبلا  صفحات موبایل شتاب یافته نامیده می‌شد. میتوانید از سیگنال های AMP برای مقاصد خود که خدمت سریع به کاربران تلفن همراه است استفاده کنید هرچند گوگل آن را به عنوان عامل رتبه بندی تعیین نکرده است.

 

اعتماد در جدول تناوبی سئو 2019

 

فاکتور اعتماد در سئوشما ممکن است درمورد EAT – مخفف تخصص , اختیارمندی و قابل اعتماد بودن – چیزهایی به عنوان معیاری با ارزشی برای موتورهای جستجو شنیده باشید . البته گوگل هرگز صراحتا نگفته است که EAT یک فاکتور رتبه‌بندی است , اما در مورد خوب بودن آن سکوت نکرده است.

اختیار ( Au ) و اعتبار ( Re ) به طور مستقیم با این سیگنال‌ها در ارتباط هستند و نشان می‌دهد چگونه سایت شما متناسب با جایگاه خود است – در حوزه خود از معتبرترین ها است و این اعتبار را با حضور خود برای سال‌های متمادی کسب کرده‌است.زمانی که پای این عناصر درمیان باشد، این حالت ایده آل است. علاوه بر این، موتورهای جستجو تعامل (En) ترافیکی که آن‌ها به سایت شما ارسال می‌کنند را زیر نظر دارند. – آیا کاربران راضی به نظر می‌رسند ، یا این که آن‌ها برای انتخاب یک نتیجه دیگر بازمی‌گردند ؟

 

 

لینک‌ها در جدول تناوبی سئو 2019

نقش و تاثیر لینک ها در سئو

مهمترین عنصر در اینجا ارزش (VA) با امتیاز 2+ است که کیفیت و شهرت سایت هایی را که به سایت شما لینک شده است را نشان میدهد.

بین تمامی عوامل، این گروه عمر بیشتری داشته‌ است . زمانی که گوگل با الگوریتم های متحول کننده رتبه دهی صفحات خود در سال 2000 وارد صحنه شد، این شرکتمشخص کرد که لینک‌ها عاملی در میزان خوب بودن عملکرد وبسایت هستند .هرچه کیفیت وبسایت و سایت‌هایی که به آن لینک میشوند بهتر  و مرتبط تر باشند، برای سئو بهتر است.

 

گذشته از هر چیز، سایت هایی با کیفیت برجسته معمولا به مخاطبین خود لینک هایی منتهی به سایت های با ارزش ارائه میدهند و از لینک کردن به سایت های بی محتوا پرهیز میکنند. در ادامه نشانه گذاری ها (An) متنی که سایت های دیگر زمانی که به سایت شما لینک میشوند استفاده میکند، با امتیاز 2+ قرار دارد.

در نهایت، درمورد حجم سوال پیش می آید. سایت شما چند نفر را به گذاشتن بک لینک(Ba)تشویق میکند؟ اگر شما در صدر متخصصین منطقه خود قرار دارید، احتمالا افراد زیادی مشتاق هستند.

 

کاربر در جدول تناوبی سئو 2019

 

تاثیر کاربران در سئوعوامل مختص کاربران نیز بر نحوه رتبه‌بندی شما در کشورها (Co) و مناطق (Lo) بخصوصی تاثیر خواهند گذاشت، در حالی که این عوامل (امتیاز 2+ به ازای هر کدام) مهم است، اما از شما کار زیادی درباره این مساله بر نمی‌اید به جز اطمینان از اینکه سایت شما واقعا با کاربران منطقه شما ارتباط برقرار میکند. به عنوان مثال، از hreflang برای تعیین زبان سایت (به عنوان مثال eng-us برای انگلیسی آمریکایی و eng-gb برای انگلیسی بریتانیا) استفاده کنید. اگر شما یک کسب‌وکار محلی که شهرها و محلات بخصوصی را هدف قرار میدهند، هستید ، مطمئن شوید که در آدرس تان شهر ها و محلاتی که به آن خدمت ارائه میدهید را نیز ذکر کرده‌اید.

نحوه تعامل کاربران با سایت شما یا تجربه کاربری (Ux) نیز مهم است ( +2 ) . به عنوان مثال ، این موتورها pogo – sticking – وقتی کاربران به یک صفحه از نتایج جستجو سر میزنند و بلافاصله به صفحه جستجو باز میگردند چون چیزی را که به دنبال آن بودند نیافتند – به عنوان نشانه‌ای از تجربه بد کاربر در نظر میگیرند.هدف و مقاصد (In) نیز در اینجا مهم است، اینکه محتوای شما تا حدی با اهداف و مقاصد کاربر مطابقت داشته باشد در نحوه رتبه بندی سایت شما در جستجو های مشابه نقش ایفا میکند.برای تاریخچه (Hs) نیز، که بررسی میکند کاربر مرتبا به چه میزان با دامنه شما در تعامل است، هرچند اهمیت آن رو به کاهش است، اما هنوز هم باید در استراتژی SEO مد نظر قرار گیرد.

 

عوامل بازدارنده در جدول تناوبی سئو 2019

 

عوامل بازدارنده در سئو هر کسی که وارد حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو شود احتمالا با برخی تکتیک‌های سوال‌برانگیز ( معروف به سئوی کلاه سیاه ) یا سموم که ما آن‌ها را اینجا می‌خوانیم برخورد می‌کند . این راه‌ها، میانبر و حقه هایی هستند، که ممکن است برای تضمین یک رتبه بالا روزگاری در گذشته زمانی که روش های موتورهای جستجو کمتر پیچیده بودند، کافی بوده و شاید هم اکنون نیز کار کنند، حداقل تا زمانی که مچشان گرفته شود! با این حال، ما توصیه می‌کنیم که دور از این تاکتیک‌ها باشید، زیرا به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند منجر به جریمه یا محرومیت شود که درست برخلاف آنچه که قصد داشتید، می‌باشد.

لاپوشانی (Cl) تنظیم سایت به گونه‌ای است که کاوشگر های موتورهای جستجو با چیزی متفاوت با آنچه که بینندگان انسانی میبینند مواجه می‌شود. این مساله به طور قطع منتفی است، -جدا از مواردی مانند نشانه گذاری های داده های ساختار یافته – چرا که شما باید سایت خود را برای مردم بسازید، نه برای موتورهای جستجو، و با پیچیده‌تر شدن و پیشرفته تر شدن تکنولوژی‌های موتورهای جستجو، احتمال اینکه بتوانید آن‌ها را فریب دهید، کم‌تر است.

سه تا از این عوامل بازدارنده – کلاهبرداری با لینک (Sc)، انباشتن محتوا با کلمات کلیدی (Sf) و پنهان کردن (Hi) – نمایانگر راه‌هایی هستند که فقط سیگنال های موتورهای جستجو را بر علیه سایت شما میکند. همانطور که پیشتر گفته شد، جستجوی لینک‌ها و گنجاندن کلمات کلیدی (Kw) روشهایی کاملا  مجاز هستند، اما خریدن لینک‌ها و زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی می‌تواند باعث دردسر شما شود.

سرقت (Ar) شامل میزبانی محتوای دزدیده‌شده – از سایر سایت ها و یا دانلود آهنگ و ویدیوی نقض کننده کپی‌رایت – که هم غیر قانونی و هم برای سئو بد است و مداخله کردن و ایجاد مزاحمت با پاپ آپ یا تبلیغات گسترده و یا هر نوع تبلیغات دیگری که به تجربه کاربری آسیب وارد می‌کند.

 

تکنولوژی‌های نوظهور در جدول تناوبی سئو 2019

 

تکنولوژی نوظهور در سئواین عوامل جدید نمودار سال 2019 ، به اعتقاد ما تاثیر رو به رشدی بر روی سئو خواهند داشت. خط عواقب نادیده گرفتن این موارد در آینده با خودتان است.

در حالی که موارد موجود در ارتقا دهنده های نوظهور اغلب با یک یا چند مولفه پایه همخوانی دارند ، آن‌ها بیانگر روش نگرش جدیدی هستند – به دلیل رفتار مصرف‌کننده و یا نوآوری‌های موتور جستجو – که به اعتقاد ما در سال‌های آتی بسیار مهم خواهند شد.

براساس داده‌های مرکز تحقیقات Pew ، بیشتر این ارتقا دهنده ها با استفاده از تطبیق مصرف‌کننده ها با تکنولوژی‌های جدید صورت میگیرد : 77 درصد از آمریکایی‌ها داری گوشی هوشمند، تبلت یا دیگر دستگاه‌های تلفن هستند، و برخی (31 %) می‌گویند که آن‌ها بطور مرتب آنلاین هستند. بنابراین ، تعجبی ندارد که آن‌ها گوشی خود را برای کسب اطلاعات در مورد کسب و کارهای محلی (Loc)، تصاویر (Img) و ویدئو (Vid) با نرخ بالاتری به کار میبرند.

این گوشی‌های هوشمند همچنین به احتمال زیاد یک دستیار دیجیتالی که توسط صدا کنترل میشود مانند Google Assistant ، Siri یا حتی الکسا Alexa را ارائه می‌دهند. در پایان سال 2017 ، Pew متوجه شد تقریبا  نیمی از آمریکایی‌ها (46 %)  دستیار دیجیتالی روی گوشی هوشمند خود دارند. اما از آن زمان، ما یک موج عظیم از دستگاه‌های مستقل – اسپیکر های هوشمند ، صفحه نمایش ویدیویی برای استفاده در ماشین – را شاهد بوده‌ایم که این دستیاران را در بر می‌گیرد.

موتورهای جستجو نیز بر روی برخی از این بخش ها، به ویژه تصاویر(Img) و ویدئو (Vid) تمرکز بیشتری نشان داده‌اند . در ماه ژانویه ، جان مولر یک تحلیلگر ترندهای وبمستر گوگل توئیت کرد که «این تصاویر دارند دوبار در وب حائز اهمیت میشوند، و یک یادآور هستند تا به آن ها به عنوان یک روش برای پیدا شدن محتوا توسط جستجوی تصاویر Google Image بیاندیشید.» گری الیز یک تحلیلگر وبمستر دیگر از گوگل، به تازگی در توئیتر صحبت کرده‌ است: «از جستجوی رسانه ها و توانای های که برای نویسندگان دارد زیاد از حد غفلت شده است. به همین دلیل ما مهندسان، دسترسی های بیشتری را در این زمینه در نظر می‌گیریم»

هرچند، دستیابی به این موقعیت های نوظهور نیازمند نگرش کاملا جدیدی به سئو نیست. تکنیک های برای بهینه‌سازی صوت ( Voi ) ، برای مثال ، مولفه‌های اساسی پاسخ‌ها (An) و استفاده هوشمندانه از داده‌های ساختاری (St) را درگیر کنید . در همین حال ، تصاویر (Img ) و ویدئو (Vid) با رسانه های چندگانه (Mm)، عمق (Dt) و تعامل (En) همخوانی دارند . ما احساس کردیم که محلی بودن (Loc) می‌تواند به تنهایی یک جدول تناوبی برای خودش خودش باشد ، اما همچنین از تکنیک‌های هسته‌ای مانند داده‌های ساختاری (St) ، موبایل (Mo) و محلی بودن (Lo) – به همراه بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌کند .

 

و این تمام نکاتی است که برای شکافتن علم سئو به آن نیاز داریم!
امیدواریم که این جدول تناوبی سئو به عنوان اولین راهنمای تصویری که شما در زمان استراتژی سئو به آن مراجعه میکنید، به خوبی کمک کند. اما به عنوان یک یادآوری باید گفت چیزی که امروز جدید است فردا پایه و اساس محسوب میشود. همیشه درمورد علم و تکنواوژی این مساله به همان اندازه در بازاریابی جستجو صدق میکند.

سال آتی چه چیزهای کشف میشوند؟

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *