چگونه محتوای سازگار با سئو بنویسیم؟

چطور یه محتوای سازگار با سئو بنویسیم؟

اول از هر چیز بیایید روشن کنیم که محتوای سازگار با سئو چیست.سئو، مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجو (search engine optimization) است که توضیح آسان آن نوعی محتوا که برای ظاهر شدن در صفحه اول موتور جستجو بهینه سازی شده است میباشد.

چنین محتوایی باید کیفیت بالایی داشته باشد. این مساله به این معنی است که باید دارای اطلاعاتی مرتبط از منابعی معتبر باشد. هرچند، طیف وسیع تری از ملزومات برای نوشتن چنین محتوایی غنی وجود دارد. در اینجا چند نکته برای اصلاح محتوایتان ذکر میکنیم.

بهتر است با نویسندگان حرفه ای کار کنید تا زمان را هدر نداده و از درستی قواعد دستوری و املایی مطمئن باشید. همچنین، یک نویسنده حرفه ای اطمینان حاصل که میکند که کارش بر پایه و اساس تحقیقات خوب و مناسب و بر اساس تمام قوانینی که آن را برای جستجو بهینه سازی میکند، باشد. قبل از تصمیم گرفتن برای استفاده از یک خدمات نویسندگی آنلاین، بررسی بازخورد کاربران است و یا اینکه، شما می توانید قلم خودتان را برای نوشتن نسخه، مقاله ها، بلاگ ها و محتوای وب امتحان کنید. اگر میخواهید در نوشتن محتوای سازگار با سئو موفق باشید، در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به موفقیت شما ذکر شده است.

 

 

ساختاری با زیرعناوین بهینه سازی شده برای سئو

نسخه خود را با عناوین و زیر عناوین آماده سازی کنید. اطلاعات خود را سیستماتیک کنید، تا خواندن آن و جذب آن توسط بینندگان شما راحت باشد. بات های آنالیز های جستجوی سئو، عناوین شما را شناسایی کرده و میتواند تعیین کند که آیا محتوا مناسب است و یا اینکه با جستار جستجو مرتبط است یا خیر. هرچه کلمات موجود در عناوین و زیر عناوین شما موثرتر و عملکردی تر باشد، شانس رتبه بندی محتوای شما در بالای صفحات نتایج موتور جست و جو (SERP) بیشتر خواهد بود.
محتوایتان را با اضافه کردن گرافیک، جدول ها، نقشه های ذهنی، نمودارها و موارد مشابه، تصویرسازی کنید. محتوای افقی، مانند تصاویر، خبرهای لحظه به لحظه، و ویدیوها توجه خوانندگان شما را جلب میکنند. در این حالت احتمال اینکه مردم زمان بیشتری را بر روی وبسایت شما سپری کنند بیشتر است، زیرا محتوای شما مبتکرانه و مرتبط است. به هرحال هر تصویر گویای هزاران کلمه است.

از کلیدواژه های سئوی خود بهره ببرید

در نگاه اول، ممکن است اینطور به نظر برسد که هرچه از کلیدواژه های بیشتر استفاده کنید، نوشته شما بهینه تر است. هرچند، مقاله شما زمانی که پر از کلیدواژه ها باشد غیرقابل خواندن و ناخوشایند شده و گوگل این فعالیت را شناسایی کرده و شما را بابت آن جریمه میکند. کلیدواژه های شما باید به صورت طبیعی در نسخه شما قرار گرفته باشند، مانند یک افزونه منطقی و باید برای سیستم جستجو قابل شناسایی باقی بماند.

 

اصلاحات برای بهینه سازی جستجو و تولید محتوای سازگار با سئو

این نکته میتواند به پنج نکته کلیدی تقسیم شود:

1. طول مقاله

محتوا را نه زیاد کوتاه و مختصر و نه زیادی طولانی بنویسید، روزگاری که تنها 300 کلمه کافی و خوب بود به سر رسیده است. اکنون موتورهای جستجو ، محتوای طولانی تر با کیفیت برتر اطلاعات را ترجیح میدهند. هرچند، محتوای بسیار طولانی (بیش از 2500 کلمه) توسط امثال گوگل، به طرزی منفی رتبه بندی میشوند. همچنین، معمولا حوصله خوانندگان شما را سر میبرد و معمولا شما اطلاعات غیر ضروری زیادی در آن جای داده اید. بهینه ترین طول محتوا بین 1000 تا 2000 کلمه است. این طول به شما فضا و آزادی کافی برای تحت پوشش قرار دادن تمامی اطلاعاتی که شما آن را ضروری در نظر میگیرید کافی است، و خوانندگان شما نیز منصرف نمیشوند.

2. خوانایی

بهتر است از کلمات و جملات پیچیده استفاده نشود. کلید اصلی تولید محتوای سازگار با سئو در سادگی است. خوانایی به نحوه ساختاربندی متن شما، توانایی شما برای ساختن نسخه ای روان و  سلیس که خواندن آن راحت است، بستگی دارد.
خوانایی همچنین به استفاده شما از کلیدواژه ها و توانایی شما در استفاده خوب آنها در نسخه متن، بستگی دارد. اگر شما نویسنده ای با تجربه نیستید و از دستیابی به هدف خوانایی مطمئن نیستید، پس زمان این است که شما استفاده از یک سرویس رده بالای بررسی محتوا استفاده کنید.

3. تصاویر

دریافت اطلاعات از تصاویر ساده تر از خواندن است و حقیقت ثابت شده ای است که کاربران بسیاری، از یادگیری بصری بهره میبرند. اگر تصاویر به اندازه کافی واضح باشند و نمایانگر پیام محتوایتان باشد، خوانندگان میتوانند از خواندن محتوا صرف نظر کنند. تصاویر با کیفیت بهینه سازی شده باعث جذابیت، به خوبی سازمان یافته شدن و بالا رفتن سطح محتوایتان میشود. اگر شما تصاویر خود را بهینه سازی کنید، موتورهای جستجو از آن ها برای اهداف رتبه بندی نیز استفاده میکند.

4. ظاهر

سایت خود را یک دست و منحصر به فرد بسازید. شما در عموم چیزی غیر آراسته و نامناسب نمیپوشید، پس باید همان رفتار را با وبسایت خود نیز داشته باشد. تنها بر محتوایتان جهت جلب مخاطب تکیه نکنید. وبسایت خود را بیارایید، از یک قالب کاربردی الهام گرفته از تجربه کاربر استفاده کنید و سبک خود را مداوم و بکپارچه نگه دارید.

5. محتوای خود را قابل اشتراک گذاری بنویسید

دکمه های شبکه های اجتماعی را به وبسایت خود اضافه کنید تا مردم بتوانند، محتوا را به سادگی به اشتراک بگذارند. این مورد را در بیشتر صفحات خود پیاده سازی کنید (شامل صفحات خدمات و هدف). فراموش نکنید، بلاگ هایتان، ویدیو ها و صفحات منابع را نیز به این صورت به کار ببرید.

 

اطلاعات معتبر

هنگام ذکر حقایق، اظهارات و آمار و ارقام در متن خود، تنها از منابع معتبر بهره ببرید. اطلاعات اشتباه به خوانندگان خود متنقل نکنید؛ چرا که به طور منفی بر روی اعتبار آنلاین شما اثر میگذارد. مطمئن شوید چند بک لینک اضافه میکنید چرا که موتورهای جستجو لینک ها را به منظور اعتبار و اختیارات بررسی میکند. همچنین، چند لینک به محتواهای پیشین که در سایت خود آنها را به اشتراک گذاشته اید، قرار دهید. مقاله هایی که اطلاعات بیشتری درمورد موضوعی که در متن خود به آن اشاره میکنید، را انتخاب کنید.

به صورت کلی

  • شما چه یک بلاگ بنویسید و چه وبسایت خود را با محتوا تکمیل میکنید، از اطلاعات به روز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به صورت مداوم پست میکنید.
  • فراموش نکنید که همیشه باید در نظر بگیرید مخاطبین شما چه کسانی هستند و بر اساس آنها بنویسید. سن آنها، شغل آنها و منافع آنها به طرز قابل توجهی بر نحوه ی درکشان از اطلاعات، اثر میگذارد.
  • نوشته های خود را شخصی سازی کنید. از داستان های تجربیات خود استفاده کرده و از یک سبک گفتگو محور استفاده کنید.
  • برای بررسی و ویرایش تمامی نوشته هایتان، هربار، وقت بگذارید. شما ممکن است فک کنید محتوای شما 99% موفق است، اما در خواندن مجدد آن تعلل نکنید.

اکنون که شما چند تکنیک برای نوشتن محتوای سازگار با سئو آموخته اید،  به سرعت وبسایت خود را در بالای نتایج جستجو خواهید دید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *